torsdag 1. september 2016

Invisalign i Krakow



Hos Dentestetica har vi hatt Ortodontisk tannlege tilgjengelig helt siden vi åpnet vår nye klinikk i mai 2012. Siden den gangen har vi aldri markedsført dette noe særlig mot det utenlandske markedet. Det har sin naturlige forklaring med at det tidligere har vært relativt kostnadskrevende og ikke spesielt effektivt å utføre ortodontisk behandling i ett annet land enn sitt eget. Med standard behandling, altså regulering, så krever det at man besøker tannlege omtrent hver sjette uke. Dette er både kostbart og lite praktisk hvis man skal gjøre dette i utlandet og derfor ikke prioritert av oss.

Inntil nå:
Invisalign i Krakow
Nå er nemlig Invisilign også på plass ved vår klinikk.
Veldig kort forklart så er dette ett system der vi skanner tennene med en 3D skanner, kan lage biteskinner, som pasienten mottar i posten og som man skal bruke i 20 timer hver dag, og skifte ut hver fjortende dag. Avhengig av hvor stor reguleringsjobb som må gjøres, så kan man oppnå ønsket resultat i alt fra 100 dager til 18 måneder.  www.invisalign.no


Tannregulering i Polen?
Ved vår klinikk har vi nå hatt dette i tre måneder og tilbakemeldingene er mildt sagt fantastiske.
Derfor har vi utfordret noen av våre ansatte (som er under behandling) noen av de som har vært med på å bestemme at vi skal starte med denne typen behandling, noen av våre pasienter og selvfølgelig våre ortodontiske leger om å skrive en kort artikkel om hva det er de liker med denne metoden. Men ikke skrive alt – Men kun om en ting. Eller som vi har kalt det. «the one thing Challenge»

I dag er det vår Invisalignvertinne som deler sin ene ting som er best med Invisalign.

Hei. Mitt navn er Anna Pikuta. Min tittel på Dentestetica er Customer Service, og i de siste tre månedene har jeg også fått tittel som Invisalignvertinne.

Tidligere har jeg primært vært kontaktperson for personer fra utlandet (Telefon, mail etc), men nå er mitt ansvarsområdet utvidet til å være «første kontakt» for de som kommer til oss og har spørsmål om ortodontisk behandling. Jeg informerer om priser, jeg viser video og skisser samt gir enkle medisinske forklaringer. Jeg tar også bilder av pasientens tenner, og er i dialog med vår ortodontiske tannlege.

Den største fordelen med invisalign
Jeg har blitt spurt om hva som er den største fordelen med Invisalign i forhold til standard tannregulering. Jeg må da først understreke at jeg selv ikke har ett ortodontisk problem og bruker heller ikke Invisalign selv, men at mitt svar er ene og alene basert på hvordan min jobb med pasienter blir påvirket av at pasienten velger å bli behandlet med invisalign i forhold til vanlige regulering.
tannregulering i utlandet, tannlege i polen, tannbehandling i Polen, tannlege i utlandet
Det er noen spørsmål som alltid kommer når en pasient kommer til oss for ortodontisk behandling.
1) Hva koster det.
2) Hvor lenge varer behandlingen
3) Hvordan blir det seende ut.

Når jeg skal plukke ut den ene tingen som jeg virkelig liker med Invisalign er det nettopp det at vi kan vise pasienten via en simulering hvordan tennene vil bli seende ut. Ved å gjennomføre en 3D-scan av tennene så kan tannlegen sette opp ett program på antallet skinner som må brukes og vise pasienten hvordan tennene flytter på seg for hver enkelt skinne som lages. 
Slik at når jeg får spørsmålet: Hvordan blir det seende ut? Så kan jeg svare med å vise en video. F.eks. kan den se slik ut: https://www.youtube.com/watch?v=0KSqtTIufIc
tannregulering i utlandet, tannlege i polen, tannbehandling i Polen, tannlege i utlandet
Se resultatet av ortodontisk behandling
For meg som ikke er lege så er dette så mye bedre enn med vanlig reguleringer der verken jeg eller noen andre faktisk kan svare på hvordan det blir seende ut. Kanskje legen har en ide om hvordan han ønsker at det skal bli seende ut, men når jeg informerer en av våre polske pasienter om prisen for ortodontisk behandling, så føler ikke jeg meg komfortabel når jeg ikke kan vise hvordan pasientens tenner vil bli seende ut etter behandling og hva slags resultat vi kan love de som starter på behandlingen.
tannregulering i utlandet, tannlege i polen, tannbehandling i Polen, tannlege i utlandet
Med mulighetene som Invisalign gir meg med å faktisk vise pasientens egne tenner i en slik visualisering gjør min jobb både enklere og bedre og jeg får en mye bedre følelse når pasienten faktisk vet 100% hvordan tennene vil bli seende ut, enn at han kun stoler blidt på det legen forteller.

Så for meg er den ene store fordelen med Invisalign at jeg kan vise pasienten hva slags tenner han/hun vil få hvis vedkommende starter behandlingen.
tannregulering i utlandet, tannlege i polen, tannbehandling i Polen, tannlege i utlandet
Tannlege i Krakow slik det skal være.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar