onsdag 31. august 2016

Invisalign - the one thing



Hos Dentestetica har vi hatt Ortodontisk tannlege tilgjengelig helt siden vi åpnet vår nye klinikk i mai 2012. Siden den gangen har vi aldri markedsført dette noe særlig mot det utenlandske markedet. Det har sin naturlige
forklaring med at det tidligere har vært relativt kostnadskrevende og ikke spesielt effektivt å utføre ortodontisk behandling i ett annet land enn sitt eget. Med standard behandling, altså regulering, så krever det at man besøker tannlege omtrent hver sjette uke. Dette er bådekostbart og lite praktisk hvis man skal gjøre dette i utlandet og derfor ikke prioritert av oss.

Inntil nå:
Nå er nemlig Invisilign også på plass ved vår klinikk.
Veldig kort forklart så er dette ett system der vi skanner tennene med en 3D skanner, kan lage biteskinner, som pasienten mottar i posten og som man skal bruke i 20 timer hver dag, og skifte ut hver fjortende dag. Avhengig av hvor stor reguleringsjobb som må gjøres, så kan man oppnå ønsket resultat i alt fra 100 dager til 18 måneder. Les mer på www.invisalign.no

Ved vår klinikk har vi nå hatt dette i tre måneder og tilbakemeldingene er mildt sagt fantastiske.
Derfor har vi utfordret noen av våre ansatte (som er under behandling) noen av de som har vært med på å bestemme at vi skal starte med denne typen behandling, noen av våre pasienter og selvfølgelig våre ortodontiske leger om å skrive en kort artikkel om hva det er de liker med denne metoden. Men ikke skrive alt – Men kun om en ting. Eller som vi har kalt det. «the one thing Challenge»

I dag er det en av våre assistenter som deler sin ene ting som er best med Invisalign.
tannlege i utlandet, tannlege i polen, tannlege i krakow, tannregulering i utlandet


Hei. Jeg heter Monica, og jeg har jobbet som assistent ved Dentestetica i fire år. De første to årene jobbet jeg på timer, siden jeg var fast ansatt hos Tannlege Aiman Haq. Etter to år så fikk jeg muligheten å jobbe fast ved Dentestetica og det er noe av det beste som har skjedd i min karriere som assistent.
tannlege i utlandet, tannlege i polen, tannlege i krakow, tannregulering i utlandet
Ortodontisk problem
Jeg begynte å bruke Invisalign for bare fire uker siden. Jeg har ett relativt lite ortodontisk problem, ved at mine to fremste tenner står litt langt inn, samt at det generelt er litt for trangt både i overkjeven og underkjeven. Jeg har lenge vurdert å ta regulering men det har liksom aldri blitt noe av.
Så fikk jeg sjansen til å være ambassadør for Invisalign, det betyr at jeg fikk halv pris på behandlingen og da kunne jeg ikke si nei. Jeg bruker en såkalt «light» versjon som betyr at jeg skal gå med disse skinnene i alt syv måneder.

Tannregulering og hygiene
Jeg jobber daglig med hygiene behandling for tannpasienter. Det betyr at jeg fjerner plakk og tannstein på de som kommer til Dentestetica. Både fra utlandet, men selvfølgelig mest fra Polen.
Det jeg ofte ser er pasienter som går med vanlig tannregulering. De har veldig mye plakk, og mye tannstein, men jeg klarer ikke å fjerne dette helt for de, uten å skade reguleringen. Det er klart at det ikke er noen stor katastrofe å ha litt «skitne tenner» i de 12-18-24 månedene reguleringen må være på, men det er heller ikke noen fordel.

tannlege i utlandet, tannlege i polen, tannlege i krakow, tannregulering i utlandet

Puss tennene som normalt
Så når jeg skal si den ene tingen som er veldig viktig for meg og det jeg anser som den største fordelen med invisalign sammenlignet med annen type ortodontisk behandling, så er det nettopp at det er mye lettere å holde hygienen god underveis i behandlingen. Man kan pusse tennene som normalt, og man kan gå til hygiene behandling hos tannlegen (assistenten) for å holde perfekt hygiene selv når man er midt i behandlingen. Man bare tar av skinnen når man pusser tennene om morgen og kveld og hygienen er perfekt.

tannlege i utlandet, tannlege i polen, tannlege i krakow, tannregulering i utlandet
Det er den største fordelen og den viktigste tingen for meg når jeg valgte å bli behandlet med invisalign i stedet for vanlig tannregulering.
tannlege i utlandet, tannlege i polen, tannlege i krakow, tannregulering i utlandet


Tannregulering i utlandet
Så hvis du ønsker å behandle ditt ortodontiske problem og vurderer å gjøre det i utlandet. Kom til oss her i krakow. Vi kan invisalign, vi kan tannlege og vi kan å behandle pasienter fra utlandet.

#tannlege #tannregulering #ortodontisk #reguleringiutlandet #Krakow #Dentestetica #denpro #bestetannlege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar