mandag 5. september 2016

Det beste med Invisalign - Magdas historie

Da har turen kommet til en av våre aller første pasienter. Magda var en av de aller første som kom til oss på Dentestetica og ønsket Invisalign som behandling for sitt ortodontiske problem.

Når vi så utfordrer henne til å gi oss noen ord på hva som er den ene tingen som er aller best med denne typen behandling i forhold til bruk av vanlig regulering så skriver hun følgende.

- Det er egentlig veldig lett å svare på. Jeg flyttet til Krakow da jeg var 18 for å studere på universitetet. Den første gangen jeg måtte til en tannlege her i Krakow var da jeg fikk vondt i en av mins visdomstenner som etter hvert måtte trekkes. Det første jeg fikk høre var at jeg hadde ett ortodontisk problem ved at det var alt for liten plass for mine fremste tenner. Både oppe og nede. Det kunne bli bedre om jeg trakk mine fire visdomstenner, men det skjedde ikke og jeg ble anbefalt å gå med regulering da jeg oppsøkte samme tannlege, to år etterpå.

Nå seks år etterpå så har jeg fortsatt ikke begynt med regulering, men jeg har gått fra å være student til å begynne å jobbe. Jeg jobber i ett større firma som selger kosmetikk, og det har jeg gjort nå i fire år. Først på deltid mens jeg studerte, men nå på heltid.

Min jobb er å konsultere og etterhvert selge makeup til kunder som kommer inn i vår butikk og spør om råd om hvordan de kan bli seende fin ut. Noe av det viktigste for meg er å kunne smile til mine kunder, skape god personling kontakt og på den måten kanskje selge litt mer enn det jeg ellers ville gjort. Derfor ble det aldri aktuelt med regulering, ettersom jeg aldri ville følt meg komfortabel og selvsikker nok hvis jeg måtte gå rundt med regulering.

Så da jeg først ble klar over at det finnes alternativer til regulering så ble jeg veldig glad, siden jeg kan løse mitt problem, uten at det går på bekostning av min selvtillit. Og da kommer jeg frem til den ene tingen som er den største fordelen med invisalign for meg. Det er usynelig. Jeg kan ikke ta av «reguleringen» når jeg gjør noe spesielt. Jeg driver med salg 8 timer om dagen, 5 dager i uken, å må ha på denne skinnen hele tiden mens jeg jobber.
Derfor så vil den ene tingen som gjør invisalign til helt topp for meg – At det ikke synes – Skinnene er praktisk talt usynlige.

Så nå går jeg med skinner og får fikset mine tenner, uten at noen legger merke til det. Jeg bruker de 23 timer om dagen (kun når jeg spiser og pusser tennene at jeg ikke har de på).


Jeg vil takke Dentestetica og Dr Mateuz for at de har fått til dette for meg. Jeg ble anbefalt å gå med disse skinnene i syv måneder, eller light som det kalles. Men i samråd med tannlegen så har jeg valgt å gå for full versjonen slik at jeg har på skinner i tolv hele måneder. Når jeg fikk se på video hvordan mine tenner ville bli seende ut når jeg er ferdig så var jeg aldri i tvil. Ikke regulering – usynlig tannregulering fra Invisalign er mye mye bedre!



Igjen ønsker jeg å rette en stor takk til Dentestetica. Ett kjempetilbud som har forandret hele min verdag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar