onsdag 12. oktober 2016

Den ene tingen som gjør oss så til det eneste alternativet


The one thing – Gørans historie

Ja, da var turen kommet til en av de første norske pasientene som har benyttet seg av invisalign.

Gøran fra sørvest landetet kom opprinnelig til Krakow for å få fassetter. Vi i Krakow fikk tilsendt noen bilder, og var i utganspunktet litt skeptisk og det skulle vise seg å være riktig. Vi opplyste om at det kanskje ikke var mulig med fasetter for å få ett fint smil og at det kanskje var andre alternativer (tannregulering) som var det beste alternativet for vedkommende.

Men Gøran var sta. De første mailene til oss kom i 2014, men siden vi ikke hadde Invisalign ved vår klinikk da, så ville vi ikke anbalfale at Gøran kom ned til oss, men i stede søkte ortodontisk behandling i Stavanger.
En man som jobber i «olaja» og er 29 år… han vil ikke ha regulering…

Så da snurrer vi klokken 2 år frem og følgende skjer.
Denstestetica begynner å tilby Invisalign, og vi knytter til oss en av de mest erfarne tannlegen, PhD Mateusz Falkoswki, og hjulet begynner å rulle.
Veldig snart så kontakter Gøran oss igjen… og dette er hans historie.

-       
   Jeg har slitt med ett relativt kraftig overbitt i hele mitt liv. I tillegg har jeg ett stort mellomrom mellom mine fremste tenner og dette har vært problemer lenge.

Jeg ville gå til ortodontisk tannlege da jeg var 19 år men da jeg forstå at jeg måtte gå til kontroller hver sjette uke, så var dette uaktuelt. Da levde jeg ett liv på sjøen hvor jeg kunne mønstre på for seks måneder, seks uker 12 dager. Alt avhengig av hvor vi seilte. For en periode var vi «til sjøss» for 8 månender sammenhengende og det var helt meningsløst for meg å spørre om tannlegehjelp uenfor Korea.

Når du seiler på linja, så seiler du linja. Som de sier.

Nå jobber jeg offsore og har fått meg famiele og ønsker å få fikset de problemene jeg har. Og da er det godt at at en god venn av meg har vært i Krakow til det han sier er den beste tannklinikken han noen gang har vært på.

Så da følger jeg på, og reiser ned til Krakow.

Når jeg kommer ned til Krakow så møter jeg på masse søte jenter, hyggelige tannelger og ikke minst får jeg ett profejonellt opplegg.

Så når jeg skal komme med den ene tingen som er bra med invisaling, så må jeg svare at det er prosfjonelt. Tannlegene vet hva de snakker om. Jeg føler at de tar godt vare på meg og ikke minst at de kan ordne på problemer jeg har hatt i over 20 år.

Det ordner de her i Krakow. Jeg er ikke ferdig enda, meg til nå så er jeg veldig veldig fornøyd og kan ikke gjøre annet enn å annbefale dette til alle som ønsker  å fikse på sine tenner.


Hilsen PopEye, the sailor


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar