onsdag 2. august 2017

Miss Invisalign i Polen



Miss Poland er en årlig kåring av den vakreste jenten i Polen. Det er først del konkurranser i hvert fylke før disse møtes til en stor konkurranse hvor Miss Polen kåres. Tidligere har dette vært en typisk «misse konkurranse» men arrangørene har vært veldig observant på at de også ønsker å vektlegge andre kvaliteter hos sine kandidater de senere årene.

Vinneren får i tillegg til å kalle seg Polens vakreste jente også være med på som ambassadør for en rekke spennende prosjekter rundt omkring i hele Polen, samt også representere Polen under den årlige «miss Wold konkurransen» som i år går av staben i New York.

Hvorfor skriver vi om dette? Jo selvfølgelig er en av årets kandidater, Miss Lódz, er en av våre Invisalign pasienter og selv om det kanskje blir feil å si at «djevelen ligger i detaljene», så har Miss Marta Ziebakoski, valgt å legge sin ortodontiske tannbehandling til nettopp oss i Dentestetica. Og kanskje bør The saying omskrives til « The beauty lays in the details» i stedet for «djevelen»? 

       -Ja, jeg vet det kanskje er detaljer. Jeg er i utgangspunktet veldig godt fornøyd med hvordan mine tenner ser ut, men jeg har alltid hatt denne lille irregulariteten i mine fremste tenner. Jeg vet at det
kanskje er unødvendig, men når jeg ble klar over muligheten med Invisalign og at behandlingen faktisk er usynlig så bli jeg interessert og begynte å lese litt om hvilke muligheter jeg hadde, sier Miss Ziebakowski, når vi har fått lov til å låne henne noen minutter før hennes tredje besøk time ved Dr. Mateusz Falkowski ved Dentestetica.

Ms Ziebakoski er tydelig opprømt og kanskje litt nervøs når hun nå venter på å få satt på sine første Invisalign skinner.

-          Så hva var det som gjorde at du valgte nettopp Dentestetica og Krakow?

-          Jeg studerer selv medisin i Lódz. En venninne av meg som studerer for tannlege var på en av forelesningene til Dr. Falkowski i Poznan og det var hun som tipset meg både om muligheten for Invisalign og hvordan Dr. Falkowski hadde overbevist henne om både teknikken, men også som en god spesialist med erfaring innen en behandlingsform som er ganske ny her i Polen

Konsultasjon hos tannlege i Krakow
-          Ja du var hos oss første gangen for tre uker siden. Kan du fortelle litt om hvordan det utartede seg.

-        
  Ja først så måtte jeg jo google legen og finne hvordan jeg kunne komme i kontakt. Da jeg fant Dentestetica og fikk erfare hvordan de behandler og tar imot pasienter fra hele verden, og hvor godt mottatt og ivaretatt hver enkelt pasient blir verdsatt ved denne klinikken så var det en veldig trygghet for meg. Samtlige jeg snakket med i forkant av min første konsultasjon hadde full kontroll på både selve behandlingen, hva jeg måtte gjøre og være forberedt på og hvor lang tid jeg trengte å være i Krakow. Når jeg så kom til Krakow og klinikken så var det som å oppleve noe jeg ikke har opplevd verken hos en tannklinikk eller på noe legekontor her i Polen før. Jeg følte meg og føler meg rett og slett som en prinsesse, eller en miss om du vil.


-          Og hva med legen, hva slags tilbakemeldinger fikk du fra han?

-         
Ja dette blir det neste jeg må understreke. Veldig tillitsfull og forståelsesfull. Det føltes for meg som at han visste akkurat hva jeg kom for og hva jeg egentlig ville vite og hva jeg trengte å få svar på. Om jeg ikke husker feil, så tror jeg det første han sa var at, herregud, du har jo så fine tenner, hvordan mener du at jeg skal klare å få de finere – dette er jo ikke nødvendig. Etter å gjøre grundigere undersøkelser og hvor jeg fikk forklart hva jeg faktisk vil, noe som er å få de 100% perfekt, så gjorde han en undersøkelse og kom frem til at hvis ønskelig så kan jeg starte med en ortodontisk behandling som vil vare i omtrent syv uker.

Invisalign Krakow
-          Og det er noe du kommer til å gjennomføre?

-          Jeg var først i litt i tvil. Dr. Falkowski var veldig tydelig på at fra et medisinsk synspunkt så er det ikke nødvendig. Han fortalte med at det er kun snakk om å flytte på de åtte fremste tennene i overkjeven og seks i underkjeven og at han ikke ville flytte på noen av mine større tenner bak, så kort fortalt 100% kosmetisk behandling. Men da han viste meg simuleringen av hvordan tennene ville bli seende ut – Da var jeg solgt. 100% perfekt. Når han i tillegg kunne garantere at slik vil de bli seende ut, så begynte jeg nesten å grine. Akkurat slik jeg ville de skulle bli seende ut.

Der forlater vi Ms. Marta. Hun er på tur inn til Doktor Falkowski for å få satt på sine første skinner. Behandlingen hun har startet på er Invisalign 7I. Det betyr at etter å ha vært på klinikken tre ganger, så har hun sine første skinner på plass. Hun har fått sett hvordan tennene vil flytte på seg de neste syv ukene og hun har også fått sett hvordan det endelige resultatet vil bli. De neste syv ukene vil hun gå med syv forskjellige biteskinner (skifte hver syvende dag) i 22-23 timer daglig og disse spesiallagde skinnene vil gjøre at tennene flyttes på den måten Dr.Falkowski har planlagt sammen med programvaren fra Invisalign.


Vi kommer til å fortsette å følge Ms Zibakowski i hennes vei mot rette tenner og kanskje tittelen Miss Polen og gjøre et lignende intervju når behandlingen er underveis og både sluttresultatet og den store finalen nærmer seg. Så inntil da får vi ønske vår egen miss en god sommer og lykke til videre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar